فرزند سالم آینده روشن

By 0
1460
فرزند سالم آینده روشن

آینده روشن

فرزند سالم

آینده روشن

‎سیگار نکشید

‎اگر سیگاری هستید، باید آن را ترک کنید. سیگار کشیدن هم می‌تواند روی قدرت باروری شما تأثیر منفی بگذارد و هم سلامت جنین را به خطر بیندازد. سیگار کشیدن خطر حاملگی خارج رحمی را افزایش می‌دهد. اگر در طول بارداری سیگار بکشید نیز باعث می‌شود اکسیژن مورد نیاز جنین تأمین نشود و باعث ناهنجاری‌هایی نظیر لانه گزینی غیر نرمال، مشکلات جفت، زایمان زودرس، سقط جنین و وزن کم نوزاد در هنگام تولد می‌شود.

‎فرزندان مادرانی که سیگاری هستند، بیشتر از بچه‌های دیگر سرما می‌خورند و دچار عفونت‌های تنفسی و گوش می‌شوند. همچنین این بچه‌ها بیشتر در معرض خطر SIDS (سندرم مرگ ناگهانی جنین) هستند. اگر سیگاری هستید، اکنون وقت ترک آن فرا رسیده است. می‌توانید با پزشکتان درباره‌ی روش‌های ترک سیگار مشورت کنید. اگر نمی‌توانید سیگار را کامل ترک کنید، می‌توانید مقدار آن را کمتر کنید، ولی به خاطر داشته باشید که حتی مصرف تعداد کمی سیگار برای نوزادتان مضر است.

‎اگر همسر یا اطرافیانتان سیگاری هستند، از آنها بخواهید که بیرون از خانه سیگار بکشند تا شما در معرض دود آن قرار نگیرید. تحقیقات نشان داده‌اند که مادرانی که حتی به‌طور غیرمستقیم با سیگار و دود آن در تماس بوده‌اند هم، در معرض خطر قرار دارند.

براي داشتن فرزنداني سالم

بايد مراقب سلامت خود باشيم

بايد تغذيه مناسب

 زندگي سالم

رابطه هاي سالم داشته باشيد تا فرزنداني سالم و نسلي روشن داشته باشيم به نسلی سالم نیاز داریم

  •  

نچه فرد را در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار می دهد، رفتارهای پرخطر است؛ می توانیم بدون ترس در کنار افراد مبتلا زندگی کنیم)

(حامی سلامت همدیگر باشیم)

54321
(0 votes. Average 0 of 5)